IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Uber и Lyft спечелиха битката за прекласификация на работниците в Калифорния

Щатско гласуване подкрепи нова мярка, която освобождава гиг компаниите от задължението да прекласифицират в служители своите работници

13:56 | 04.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Компании от гиг икономиката ((gig economy - неофициалната заетост благодарение на ръста на онлайн платформите като Airbnb и Uber, чрез които хората купуват и продават услуги и работни места, б. ред.), включително Uber Technologies Inc., Lyft Inc. и DoorDash Inc., успяха да си издействат изключване по отношение на закон в щата Калифорния, който изисква от тях да прекласифицират голяма част от своите работници в служители, съобщава Bloomberg.

Решението за прекласифициране беше потвърдено в края на октомври от апелативен съд в Калифорния, взето преди това от по-ниска съдебна инстанция. 

Компаниите, заедно с DoorDash Inc., Postmates Inc. и Instacart Inc., набраха над 189 милиона долара за инициатива за гласуване на 3 ноември, като поискаха избирателите да ги освободят от тази прекласификация.

Жителите на Калифорния, одобриха чрез гласуване мярка, която освобождава компаниите от условия на закона, известен като A.B. 5. Почти 58% от гласувалите подкрепят предложението срещу 42% „против“.

Шофьорите, които работят за Uber, Lyft, DoorDash и други компании от сферата, ще получат някои нови корпоративни права, но все пак няма да могат да се възползват от привилегиите и защитата при пълната заетост. Според някои изчисления по този начин Uber и Lyft ще спестят над 100 млн. долара годишно от разходи за заетост.

Предложение 22 (Proposition 22), както се нарича вотът, е най-скъпият референдум в историята на Калифорния.

Одобрението на мярката означава, че гиг компаниите ще могат да продължат да използват независими изпълнители за поддръжката на своите услуги. Работниците ще получат нов набор от обезщетения, като например здравно осигуряване и минимални почасови доходи въз основа на броя активни работни часове, без онези часовете, прекарани в чакане за клиент.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:53 | 13.09.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още